بررسی اثرات آمیخته خدمات بازاریابی بر روی ابعاد نام و نشان تجاری در فروشگاههای زنجیره ای تهران …

بررسی اثرات آمیخته خدمات بازاریابی بر روی ابعاد نام و نشان تجاری در فروشگاههای زنجیره ای تهران ...

بررسی اثرات آمیخته خدمات بازاریابی بر روی ابعاد نام و نشان  تجاری در فروشگاههای زنجیره ای تهران به منظور تقویت ارزش ویژه ی نام و نشان تجاری

1-1) مقدمه :
در دنیای رقابتی امروز برند  یا نام و نشان تجاری  ابزاریست برای  ارزش بخشیدن به محصولات و یکی از ارزشمندترین دارایی های سازمان ها محصوب میشود ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد و این برند است که ارزش واقعی را در ذهن مشتریان تداعی میسازد . امروزه تولید محصولاتی که منطبق با انتظارات مشتریان باشد یکی ازموضوعات  مهم مورد توجه سازمانها می باشد  ، به طوری که  بنگاههای اقتصادی با تکیه بر نظریات مشتریان توانسته اند محصولاتی با کیفیت بسیار بالا تولید کنند. (choi et al. , 2004)
یکی از  فاکتور های پر اهمیت در رسیدن به جایگاه مناسب از منظر مشتری ،ارزش ویژه نام و نشان تجاری  میباشد.تحقیقات انجام شده روی ارزش ویژه نام ونشان تجاری حاکی از این هستند که ارزش ویژه نام و نشان تجاری منبع مزیت رقابتی شرکتها میباشد و با تاکید بر ارزش ویژه برند میتوان به مشتریانی وفادار و کاهش آسیب پذیری فعالیت های بازاریابی  دست یافت .
طبق بررسی‌های صورت گرفته روی نام و نشان تجاری، نام و نشان به تنهایی متولد نمی‌شود بلکه بوسیله آمیخته بازاریابی  و تلاشهای بازاریابی شرکت‌ها در بلند مدت به وجود می آید. (simon & Sullivan, 1993)
در اين فصل بمنظور مشخص نمودن روند پژوهش ضمن بيان مسأله ،  اهميت و ضرورت تحقيق ، اهداف پژوهش ،پیشینه پژوهش و مدل مفهومي  و جدول سنتز مطرح میشود و با اشاره به فرضيات تحقيق ابزار گردآوري اطلاعات در نمونه آماري تحقيق و نحوه تجزیه و تحلیل اطلاعات بیان مي گردد.

دارای : چکیده ، مقدمه، منابع،پرسشنامه، فهرست، تمام فصول

لینک دانلود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =